Run Johnny Run! - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Lisa Hummel - WaarBenJij.nu Run Johnny Run! - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Lisa Hummel - WaarBenJij.nu

Run Johnny Run!

Door: Lisa Hummel

Blijf op de hoogte en volg Lisa

28 September 2014 | Oostenrijk, Wenen

Lieve allemaal!

Inmiddels zit ik een week in Wenen en het bevalt me super goed! De stad is heel internationaal ingesteld en overal waar je komt vliegen de verschillende talen je om de oren. Iedereen is hier op zoek naar het hebben van een leuke tijd, met als gevolg dat je super snel contact legt met mensen.

Dinsdag had ik een oriëntatie op de universiteit. Dit had voornamelijk het inwinnen van praktische informatie als doel. Mooie bijkomst was natuurlijk wel dat je daar bent met mensen die allemaal net in Wenen gearriveerd zijn. Hier heb ik dus ook meteen contact kunnen leggen met een aantal meiden. ‚Kaffeeclub Wien’ heeft zich die middag meteen gesetteld in een koffietentje, waar de plannen voor de rest van de week werden gemaakt. Ik vergeet te zeggen dat de universiteit op zich trouwens echt bloedje bloedje mooi is!

Daarnaast had ik me ingeschreven voor het ‚Buddysystem’, waarbij je twee Oostenrijkers en drie internationale studenten toegewezen krijgt. Een hele leuke manier om alvast wat contact te leggen en de stad te leren kennen. Omdat ik nog erg moe was van de reis begon de echte pret op woensdag. Met mijn buddies was het plan om naar Schönbrunn te gaan, het paleis van Sissi. Het is echt een indrukwekkend gebouw en de aangelegen tuinen zijn echt prachtig. Onze onvolwassenheid nam echter snel de overhand toen we erachter kwamen dat er ook een dierentuin in deze achtertuin ligt. We hebben onze tijd dus ingevuld met het kijken naar panda’s, pinguïns en stokstaartjes, wat ook zeker heel leuk is!

Donderdag kwam ik lekker laat uit bed, gewoon omdat het nu nog kan, en pas tegen de avond ging ik naar buiten. Deze keer had ik met Diana, een meisje van Kaffeeclub Wien, afgesproken om Sushi te gaan eten. Daarna zijn we in een bar geweest, waar later andere mensen zich nog bij ons voegden. Die avond maakte ik ook kennis met weiß spritze, het drankje dat hier veel gedronken wordt. Witte wijn, gemengd met bruiswater. Ik zou niet weten waarom je dit moet willen maar het smaakte eigenlijk best aardig dus die houden we erin!

Vrijdag was ik weer wat bedlegerig, maar tegen het einde van de middag werd het tijd om weer in actie te komen! Mijn huisgenoten en ik gingen inkopen doen, want die avond zou er bij ons een feestje zijn. Tegen achten (ja, zo vroeg beginnen ze hier) kwamen er mensen over de vloer en de avond werd ingevuld met drankspelletjes. We speelden onder andere Run Johnny Run, waar voornamelijk Lena veel genoegen uit schepte/schiep (anyone?), zij beheerste dit namelijk als enige wel heel goed! Wij de stad in! We kwamen in een club die, als mijn herinnering me niet in de steek laat, drie trappen naar beneden was. Je bevind je dan in een soort metroachtige gang. De muziek was prima, de voetjes gingen van de vloer: we hadden het naar onze zin. Op een gegeven moment komt er een jongen op mij af, die het volgende zegt: heeeey you dutchie!! Oke huh? Hoe weet deze kerel dat ik Nederlandse ben? Wij Nederlanders, dansen schijnbaar heel typisch! Dit was natuurlijk een goed begin van een gesprek en later vroeg hij mij hem toe te voegen op Facebook, zodat we morgen konden gaan shoppen. Ik geloofde er vrij weinig van, maar ach waarom ook niet? Maar hij kwam z’n belofte na en de volgende dag spraken we af voor een middagje vintage winkelen. Nu moet ik er even bij vermelden: Ik sprak met hem af op het metrostation en het viel niet te missen: bontgekleurde legging aan, t-shirt, z’n magician jas, hij was op zich een echte attractie. Zoals z’n uiterlijk verraad is hij ook een hilarische gast en ik heb echt ontzettend gelachen. We sleepten een paar juweeltjes binnen en de dag werd afgesloten in een veel te chique restaurant. We dronken champagne en ik vroeg me af hoe ik me dit in hemelsnaam weer op de hals had gehaald maar wat was dit een heerlijke dag! Emmanuel: a friend for a day, thanks for everything!

Dat was 'm weer!

xxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Wenen

Lisa

Actief sinds 21 Sept. 2014
Verslag gelezen: 1084
Totaal aantal bezoekers 2003

Voorgaande reizen:

21 September 2014 - 28 Februari 2015

Wenen

Landen bezocht: