Er is een vaatwasser - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Lisa Hummel - WaarBenJij.nu Er is een vaatwasser - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Lisa Hummel - WaarBenJij.nu

Er is een vaatwasser

Door: Lisa Hummel

Blijf op de hoogte en volg Lisa

21 September 2014 | Oostenrijk, Wenen

Lieve allemaal! Hoi!

Hoewel ik niet van plan was een dagboek bij te houden, neemt mijn enthousiasme nu toch de overhand en heb ik besloten het een kans te geven! (For as long as it lasts)

Vanochtend ben ik samen met mijn ouders om vijf uur opgestaan om met de auto naar Wenen te vertrekken. De reis was uiteraard heel saai natuurlijk, ik heb een beetje m'n muziek geluisterd en veel geslapen. De laatste 250 km waren voor mij en oooh dat was spannend! Ik ben natuurlijk een zeer ervaren en bekwaam automobilist, maar die Duitse snelwegen zijn toch wel heavy! Nu kwam dat voornamelijk doordat het echt moeilijk hard regende en het zicht erg slecht was, maar toch. Ik heb me er doorheen geslagen en was uiteindelijk best trots dat ik dit toch maar even gedaan heb!

Rond een uurtje of zeven aangekomen in Wenen. Er was een beetje onduidelijkheid over welk huis we zochten. Het adres klopte wel maar och wat een mooi huis!! Dat kan 'm dus echt niet zijn. Mijn huisgenootje toen maar even gebeld en jahoor, het was 'm wel. Ik woon in een prachtig groot huis met heel veel awesome oude dingen op de gevel. Er wonen heel veel mensen, maar het is onderverdeeld in een soort appartementjes. Ik heb een appartement met Lukas en Lena, mijn Oostenrijkse huisgenootjes :) Als introductie maar even een gebakje gegeten met hen en de parents, en nadat die waren vertrokken ging de fles sekt open en heb ik nog gezellig met ze gechilld. Lena heeft me alles laten zien in het huis en nu komt het sneue feit waarom ik aan dit reisverslag begin: er is een vaatwasser. Jawel, een vaatwasser. Ik ben echt intens gelukkig met mijn vaatwasser. Geloof me, als je gewoonlijk aan de JC Kapteynlaan woont is dit echt een godsgeschenk. Oke, dit is niet helemaal de reden waarom ik hier nu schrijf. Reden nummer twee is namelijk dat hier exact dezelfde speakers staan als die ik thuis heb! Ik had mijn eigen speakers meegenomen en overwoog de terugweg weer met de auto te gaan, enkel en alleen voor die speakers. Dat wordt dus heeeerlijk chill vliegen!

Even zonder gekheid: ik ben heel blij met m'n huis. Het is allemaal helemaal mooi en m'n huisgenoten zijn zo aardig! Ik heb alle lieve cadeautjes en mijn foto's van iedereen thuis uitgestald op m'n kamer en het voelt al helemaal als thuis! Super bedankt hiervoor iedereen :)

De aankomende dagen moet ik eerst wat saaie zaken regelen, maar dinsdag staat een meeting met mijn buddy's gepland! Ik heb er heel veel zin in om nieuwe mensen te ontmoeten en de stad te verkennen.

That's it for now!

xxxxx

  • 22 September 2014 - 07:17

    Richard :

    Ik hoop dat je een leuke studie tijd daar zult hebben.

  • 22 September 2014 - 07:58

    Tjidde:

    Lieve lieve Lisa,

    Leuk dat je een poging gaat ondernemen voor een reisverslag. Een vaatwasser, speakers gelijk aan thuis, wat wil een mens nog meer. We verblijven zo'n 1,5 km bij jou vandaan en toch een totaal ander deel van de stad. Als we tijd hebben, tussen alle saaie dingen die we vandaag moeten doen, zullen wij jou ons huisje even laten zien. We wonen hier gewoon tussen de Wienertjes.

    Ons Kingsize bed lag goed, maar de slaap kon ik niet goed vatten. Wellicht bang dat ze onze auto zouden wegslepen. Dit komt door het onduidelijke parkeerbeleid dat ze hier hebben. Maar goed er ligt een parkeerkaart in de auto en vanochtend stond hij er nog. Naast een vaatwasser hebben wij hier ook een wasmachine,magnetron, luxe badkamer en ja Kingsize bed!!

    We zien elkaar later vanochtend, nu eerst aan de koffie en brood. FF chillen met mama.

    Tot rond de klok van 10.00 uur.

    Auf wiedersehen,
    Tjidde

  • 22 September 2014 - 11:39

    Aly:

    hoi kids

    Wat leuk om jullie zo te volgen, gelukkig dat het goed kwam met de auto, kun je vannacht lekker slapen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Wenen

Lisa

Actief sinds 21 Sept. 2014
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 2005

Voorgaande reizen:

21 September 2014 - 28 Februari 2015

Wenen

Landen bezocht: